Faceți căutări pe acest blog

sâmbătă, 17 octombrie 2020

Fazan la cuptor






























































Se pune o oala mare la fiert si cand clocoteste scufundam fazanul tinandu-l de picioare pt maxim 1 minut apoi verificam daca se trag usor penele daca nu, mai tre lasat putin, ne asiguram ca apa intra peste tot. La anumit vanat nu mai tre oparit se indeparteaza pur si simplu. Eu i-am curatat fara sa-i oparesc, pur si simplu se zmulgeau penele de pe ei si nu i-am mai parlit, oricum se cam trage pielea cu tot cu pene. Scoatem fulgii, parlim la flacara fara doza apoi spalam bine cu apa rece. Taiem ghearelesi apoi facem un orificiu la gat pe unde scoatem traheea si tot ce este fara sa se sparga apoi taiem anusul si la cavitatea abdominala scotand toate organele fara sa se sparga in interior. Decapitam si spalam bine de sange in interior.

Var I am facut, foarte bun :

500 ml vin alb sec,
ceapa,
usturoi,
morcov,
telina,
foi de dafin,
ulei de masline
sare,
piper boabe,
piper proaspat rasnit,
cimbru,
2 felii de ananas proaspat
1/2 mar daca aveti

Ananasul ajuta la fragezirea carnii. Condimentam carnea si o ungem cu ulei apoi o masam. Punem intr-un castron mare ceapa taiata in 4, usturoiul zdrobit si legumele taiate. Asezam carnea si punem vinul, adaugam marul si ananasul taiat bucati. Acoperim cu capac pana a doua zi. Daca nu este carnea acoperita in totalitate cu vin o mai intoarcem. A doua zi se pune intr-o tava de sticla impreuna cu marinata si legumele, eu am pus din ananas si mar pe langa dar si in interiorul lor. Se incinge cuptorul si se da 1-2 ore la 180° timp in care se unge cu sosul din tava. Eu am facut-o la abur dupa reteta pui la capac insa pt ca am dat-o la cuptor cu tot cu vin si nu fara pic de lichid, asa cum se face puiul la capac, am lasat-o vreo 45 min si asta pt ca fazanul era pui si fraged, l-am incercat.  Daca nu avem ananas putem pune la marinat cateva ore in suc de mere, ajuta la fragezire dar nu mai mult de 2-3 ore. A iesit foarte bun, fraged dar nu ca puiul, vanatul nu va fi niciodata asa fraged. Data viitoare voi incerca var II.

Varianta II nemaipomenitaaaaa, cea mai buna reteta de friptura la cuptor  :

Reteta lui Dan Pavaloiu de la aventura in natura, fara marinare deloc

Secretul : conteaza foarte mult oala in care faci vanatul, el foloseste o oala de fonta si neaparat cu capac si tre sa stea intre 2-4 ore. Nu se foloseste apa, vin sau condimente, doar sare, piper, ulei si putina apa pe fundul cratitei. Punem ulei mai mult in oala si apoi il intindem pe peretii oalei si pe fund. Apoi presaram sare si piper peste ulei in oala.  Punem peste sare si ulei foarte putina apa, cam de cativa cm, de 2 degete. Asezam carnea intreaga asa cum e pregatita, peste ea iar sare si piper proaspat ranit, inca putin ulei si capacul. Fa in cratita cu capac de sticla. Se da 2-4 ore la cuptorul preincalzit. Deci vom aveam de 1-2 deget apa si ulei pe fundul oalei. Pot incerca sa fac in oala de lut sau yena cu capac neaparat. Eu am pus o pulpa de curcan de 1,500 kg la 180° pt 2 ore, senzationala.  Vanatul servit cu ciulama de hribi : calim in ulei de floare nu masline ceapa taiata cubulete, punem ciupercile tocate, 1 kg calim. Separat desfacem smantana grasa cu cateva linguri de faina, juma de galetusa de smantana grasa si 2 lg faina. Tragem oala de pe foc, punem smantana si amestecam tepede sa nu faca cocoloase. Punem pe foc si mai lasam putin sa fiarba. Adaugam marar. 

Rereta Dan Pavaloiu

Var III :

Se marineaza cateva ore sau de pe-o zi pe alta in vin alb sec amestecat cu 1 paharel de otet sau putina zeama de lamaie, ulei de masline, ceapa taiata in 4, usturoi intreg zdrobit, foi de dafin, morcov felii, sare, piper, cimbru, bucati de ananas proaspăt, ananasul ajuta la fragezire. Putem marina fazanul si in suc de mere vreo 2 ore dar nu mai mult. A doua zi il stergem si-l invelim in slanina sau bacon. Punem in tava de sticla, punem marinada si dam 1-2 ore la cuptor. Spre sfarsit putem indeparta baconul si mai lasam putin sa prinda o crusta frumoasa. Daca nu folosim bacon acoperim la inceput cu folie de aluminiu sa nu se arda sau stropim mereu cu zeama din tava. Servim cu vin alb.

Niciun comentariu: