Faceți căutări pe acest blog

marți, 12 mai 2020

Paine cu bicarbonat












































































Bunicica dar nu ca cea cu drojdie

500 gr faina alba pt paine 550 sau 650
300 ml apa minerala
2-3 lg ulei masline
1 lgt de sare
1 lgt bicarbonat de sodiu
1 lgt seminte chimen
1 lgt seminte de in
1 lgt seminte de floare

Se pun ingredientele in mijlocul fainii, adaugam apa si framantam un aluat. Apa vedem daca intra toti cei 300 ml. Eu am uitat sa cern faina dar nu este obligatoriu. Cand e gata aluatul punem ulei si mai framantam putin. Lasam vreo 30 min la odihnit dar acoperit, nu va creste ca aluatul cu drojdie, doar foarte putin, eu l-am tinut la cald. Ne ungem mainile cu ulei, dam forma de paine, asezam in tava, ungem cu ulei, crestam aluatul si mai lasam 15-30 min la crescut. Asezam o tava cu apa in cuptor sub nivelul unde va merge painea. Ungem aluatul cu apa sau galbenus de ou, punem seminte deasupra si dam la cuptorul incalzit. Lasam la 180° la cuptorul electric fara ventilatie pentru 40 min, facem testul cu scobitoarea. Eu am folosit toata faina ce-o aveam adica 522 gr faina, 400 ml apa minerala, 4 lg de ulei cu totul, in aluat si unsa deasupra.

Sursa Gina Bradea

Niciun comentariu: