Faceți căutări pe acest blog

duminică, 3 mai 2020

Paine pufoasa cu lapte








































































































De incercat neaparat reteta la lena paine cu lapte japoneza, are mukt lapte, 2 oua si putina faina

Foarte buna reteta de paine pt ca este facuta cu lapte si ou, iese o pufosenie, de preferat a se face o paine mare dintr-un kg de faina ca iese mai moale si pufoasa

1 kg de faina
25 gr drojdie proaspata sau 7 gr uscata
500 ml lapte sau 250 apa 250 lapte
1 ou la temperatura camerei
2 lingurite de sare
1 lingurita de zahar
50 ml ulei de masline
Galbenus batut cu lapte sau apa pt uns

Faina se cerne si se face un gol in mijloc, se pune sarea. Pentru drojdia uscata se amesteca zaharul cu drojdia, 2 lg de faina si putina apa calda, se lasa 10-15 min sa faca basicute. Se toarna in gol, punem oul si laptele caldut treptat pana formam aluatul. Pentru drojdia proaspata fac maia in gol din zahar, drojdie si putin lapte cald si pun sarea pe margini. Vedem daca intra tot lichidul de 500 ml, eu l-am folosit pe tot dar mi-a ramas ceva faina in castron. Cand s-a format aluatul punem uleiul. Framantam bine din exterior in interior aducand aluatul si bagand la mijloc, aluatul nu se lipeste de mana si face basicute cand e gata. Lasam aluatul la dospit acoperit cu prosop pentru circa o ora. Formam painea, punem in forma pt cuptor tapetata cu hartie de copt si mai lasam 20 min la dospit. Eu am impartit aluatul in trei si am facut o paine rotunda, una dreptunghiulara si una inpletita in 3, impletitul se face de la mijloc ca sa ne fie mai usor. Pt cea dreptunghiulara formam un dreptunghi din aluat si rulam strans bine apoi intoarcem si strangem un pic in parti. Cea impletita o facem barcuta si atrangem un pic sa iasa spic de grau. In tava de aragaz tapetata cu hartie de copt punem toate 3 painile, cea dreptunghiulara in forma de cozonac cu hartie de copt si celelalte doua langa ea in tava de cuptor. La painea rotunda se face 3 crestaturi. Apoi ungem cu ou batut cu lapte sau apa din abundenta, eu am dat cu ou batut simplu, punem seminte de susan, mac sau chimen si punem la copt. Dam la cuptorul incalzit la temperatura de 180° la cuptorul electric, functia fara ventilatie pt 30-40 min. Dupa 30-35 min facem testul cu scobitoarea si daca nu e gata se mai lasa, eu am scos-o dupa 30 min. Cand e gata o scoatem si o ungem cu apa rece sa se inmoaie coaja. Putem pune o tava cu apa in cuptor, astfel se face la abur, eu am facut fara. Daca facem la robot sau la masina de paine : amestecam faina cu drojdia uscata si le punem la robot, punem zaharul, oul, laptele si sarea, lasam sa se framante. La sfarsit punem uleiul treptat. Vreo 10 min la robot e suficient. Daca facem cu drojdie proaspata facem mai intai maia din drojdia pisata, zaharul putina faina si putin lapte cald, lasam la dospit apoi punem in robot peste faina. Din acest aluat putem face si gogosi, placinte, turte, pizza, chifle, cornuri. 

Gina Bradea

Niciun comentariu: