Faceți căutări pe acest blog

miercuri, 13 mai 2020

Rasol de vita la cuptor






































































Varianta rapida





































Minunaaaaat, delicios, de acum asa o sa fac rasolul

Osso Bucco

Rasol de vita
Ardei capia rosu
Ardei capia galben
Ceapa alba
Ceapa rosie
Usturoi
Morcov
Pastarnac
Telina
Piper boabe mozaic
Coriandru
Foi de dafin
Cuisoare
Vin rosu
Zeama de la fiertul rasolului
Ardei copt
Dulceață de ardei iute
Condimente : curry, curcuma, sare, piper, sumac, boia dulce, ienibahar

Carnea am condimentat-o de seara cu boia, curry, piper, ienibahar, sumac dar fara sare. La fel de bine merge busuiocul si cimbru. A doua zi scoatem carnea cu 2 ore inainte de gatire.  Dupa ce m calit mai intai carnea pe ambele parti, am adaugat legumele taiate in 4, am pus din toate, ceapa, usturoi, morcov, radacinoase si ardei, le-am calit impreuna si am stins cu apa fiarta. Le-am lasat la fiert vreo doua ore. Deci folosim legume atat la fiert cat si la calit ca sa mearga la cuptor. Separat am calit legume taiate cuburi mari, ardei rosu si galben, ceapa, morcov, cuisoare, coriandru, telina, usturoi intreg, piper, foi de dafin, adaugam dulceata de ardei iute si stingem cu vin, legumele nu trebuie calite foarte mult pt ca vor merge si la cuptor. Eu am stins cu zeama de la fiert in loc de vin si am mai lasat cateva minute pe foc. Punem intr-o tava legumele calite, la mijloc rasolul, ardei copt, dulceata si cateva polonice de zeama de la fiert, acoperim cu folie de aluminiu dubla pe care o intepam si dam la cuptorul incalzit. Lasam vreo ora jumate la 180° la treapta cu ventilatie si intoarcem carnea la fiecare 30-40 de minute mai ales daca sosul cuprinde carnea doar pe jumatate. Mie mi-a ramas prea putina apa de la fiert asa ca am mai adaugat sa acopere carnea pe jumatate. Folia se tine pana la sfarsit sa nu se arda rasolul. Ultima oara punem rasolul cu partea frumoasa. Eu n-am avut ardei copt, dulceata si vin rosu, se poate face si fara, eu am trecut reteta completa. Servim cu hrean amestecat cu mar copt, otet si miere. Varianta rapida calim rasolul impreuna cu legumele intregi sau taiate in 4, punem condimente peste, le asezam in tava si adaugam apa fiarta cat sa le acopere de 2 degete, punem folie si dam la cuptor o ora apoi scoatem folia si lasam sa se rumeneasca timp in care intoarcem carnea de mai multe ori.

Sursa Dinescu Lacrimi si Sfinti

Niciun comentariu: