Faceți căutări pe acest blog

miercuri, 6 mai 2020

Paine fara framantare

















































































































Nu mi-a placut deloc, lu Cata i-a placut, ca de obicei

1 kg faina
20 gr sare/1 lg rasa
1 gr drojdie uscata/1 lgt rasa
780 ml apa calda
150 gr masline feliate optional

Putem cerne faina, eu n-am facut-o. Punem totul intr-un castron, amestecam si framantam cateva min sa formam aluatul si sa nu se faca cocoloase, ungem o cutie de plastic pe fund cu ulei de masline, punem aluatul, acoperim cu capac de plastic si lasam 30 min la dospit la temp camerei. Ar fi bine sa aveti o casoleta mare cu capac etans, eu am pus in castron, am folosit folie alimentara stransa etans, peste prosop si capac. Aluatul este ft moale, asa trebuie sa fie. Dupa cele 30 min desfacem cutia, luam din aluatul de jos dintr-un colt si-l tragem mult in sus si aducem peste coltul opus, ca la poale-n brau, ca si cum am impaturi, la fel procedam cu celelalte colturi. Repetam procesul de impaturire de 4 ori o data la 20 min apoi lasam la dospit peste noapte, 12 ore la temperatura camerei sus pe dulap. A doua zi ne ajutam de faina, presaram din belsug, nu putin, pe blatul de lucru si pe aluat deasupra lui, scoatem aluatul, il impartim in doua si facem 2 bile. La fiecare bila impaturim iar de jos in sus aducand marginile in mijloc de 4 ori apoi inca de 4 ori apoi intoarcem bila si formam painica. Vom face doua paini. Mai lasam 50 min la dospit. Iar punem faina pe blat si pe aluat si intoarcem aluatul. Dam 30 min la 250° la cuptorul incalzit la functia fara ventilatie cu foc sus jos, el foloseste o oala de fonta pe care o incalzeste inainte, pune aluatul, acopera cu capac si da la cuptor, eu am folosit yena si oala de sarmale dar o dau la cuptorul rece, o incalzesc vreo 20 min, scot rapid pun aluatul, acopar si dau la cuptor pt 30 min, apoi iau capacul si o mai las 10-15 sau 20 min fara capac, eu am lasat 15 min. Merge in orice oala cu capac. Cu cat folosim mai putina drojdie cu atat mai mult se lasa aluatul la dospit cu orele de pe-o zi pe alta. Mie mi-a iesit moale aluatul  dar asa trebuie sa fie, asa le-a iesit si lor, nu prea l-am putut modela dar n-am folosit asa multa faina pe blat si deasupra aluatului. Painea a iesit exact ca la ei, cu gaurile alea mari dar textura nu mi-a placut.

Sursa Chef Sorin Bontea

Niciun comentariu: