Faceți căutări pe acest blog

duminică, 10 mai 2020

Rata la cuptor








Minunata, cea mai buna reteta, atat de buna a fost ca n-am mai apucat sa fac poza la sectiune, numai asa am s-o pregatesc

1 rata de vreo 2.5 kg de la lidl
Condimente
Morcov
Telina
Pastarnac
Cartofi
2-3 mere
1 portocala
Cativa catei de usturoi
Rozmarin
Ulei de masline
O tava cu apa in cuptor

Rata se spala in interior de sange, se sterge bine, se unge cu putin ulei de masline si apoi se condimenteaza atat in interior cat si exterior. Am folosit sare, piper proaspat macinat, cimbru, boia, curry si rozmarin. Am pus condimente si in burta si am umplut-o cu un mar taiat si usturoi intreg. O lasam la rece pana a doua zi cand o scoatem cu 2 ore inainte de gatire. Putem face in tava acoperita sau punga pt friptura. Eu am folosit punga, am asezat 2-3 cartofi taiati, morcovi, telina si albitura taiate in 4. Peste ele am pus rata cu pieptul in jos ca sa nu se usuce si sa ramana suculent, spatele nu se mananca asa ca nu-i bai. Pe langa rata am asezat mere taiate, portocala taiata in 4, cartofi si albitura. Nu punem apa deloc. Strangem bine punga, intepam sus de 3 ori si punem in tava. Bagam la cuptorul incalzit in care am asezat dedesubt o tava cu apa, astfel se gateste la abur si iese dementiala. Se da mai intai 15 min la 210° apoi  1 ora si 45 min la 190°, 2 ore in total, eu am lasat o ora pe ventilatie apoi o ora foc sus jos, inainte cu jumate de ora de expirarea timpului se taie punga sus sa se rumeneasca, a iesit senzationala, pieptul si pulpele suculente, se desface carnea de pe os. Toate legumele ii dau un gust aparte si sunt ft gustoase, marul nemaipomenit, n-am avut portocala am pus restul de legume si mere. Am servit cu mujdei si mamaliga.


Niciun comentariu: