Faceți căutări pe acest blog

joi, 30 aprilie 2020

Prajitura desteapta cu ciocolata




















































Mie nu mi-a placut, prajiturile cu spuma de albus a inceput sa nu-mi mai placa, lu Cata i-a placut asa cum i-a placut si prajitura desteapta simpla fara ciocolata, a fost mai buna cu fructe de padure congelate pe care le-am dezggetat si am servit peste prajitura, ciocolata merge foarte bine cu fructele de padure, n-o mai fac. Se poate servi si cu acel sos din fructe de padure, topping folosit la gris cu lapte.

300 gr zahar pudra
1 litru de lapte
9 oua
150 gr faina
200 gr unt
200 gr ciocolata amaruie
50 gr cacao
un praf de sare
Esenta de rom
2 linguri de coniac metaxa

Acum ceva timp am facut prajitura desteapta cu vanilie, i-a placut mult lu Cata. Eu am injumatatit cantitatile si am folosit 5 oua potrivite. Frecam galbenusurile cu zaharul pudra pus treptat. Adaugam ciocolata topita si racita. Urmeaza untul topit la temperatura camerei apoi cacaoa cernuta. Punem esenta de rom si coniac, eu n-am mai pus esenta pentru ca am folosit zahar cu aroma de rom. Adaugam putin lapte cat sa subtiem compozitia, poate fi caldut sau la temperatura camerei. Punem in continuare cate putin lapte alternand cu faina. Batem albusurile spuma si le adaugam la compozitie amestecand de jos in sus. Dam la 150° la cuptorul electric fara ventilatie pt o ora in forma tapetata cu hartie de copt. Cand o scoti faci testul cu tepusa de frigaruie pana la fund, daca misti tava si prajitura nu e ca piftia s-a copt. Se lasa peste noapte la rece. Eu am tinut-o cam o ora la 150°. Daca aveti o forma dreptunghiulara detasabila sau din silicon ar fi perfect, asa iese dreapta pe margini. Puteti incerca sa o faceti intr-o forma de ceramica faca hartie de copt daca nu se lipeste. Mi s-a parut prea putin dulce. 

Sursa Jamila Cuisine 

Niciun comentariu: