Faceți căutări pe acest blog

luni, 20 aprilie 2020

Paine cu chefir



































































Buna, are alta consistenta dar merita incercata, lu Cata i-a placut mult

400 gr faina alba
1.5 cani de chefir
1/2 lingurita praf de copt
1/2 lingurita bicarbonat de sodiu
1-2 linguri ulei de masline
Un praf de sare

Mod de preparare:


Putem folosi doar 1 lgt praf de copt daca nu avem bicarbonat. Nu trebuie sa astepti ca aluatul sa creasca. In plus, nici nu trebuie sa framanti foarte mult aluatul, eu l-am lasat putin la crescut dupa ce am pus aluatul in forma. Mai intai se scoate chefirul de la frigider pentru ca acesta nu trebuie sa fie rece, ci la temperatura camerei. Se pune faina intr-un bol, se adauga praful de copt, bicarbonatul si sarea. De asemenea, poti folosi jumatate de lingurita de praf de copt si jumatate de lingurita de bicarbonat de sodiu. Amesteca bine aceste ingrediente. Toarna treptat chefirul in amestecul de ingrediente uscate si vezi daca il folosesti tot, s-ar putea sa folosesti mai putin chefir, depinde cat cere faina. In loc de chefir poti pune si iaurt mai gras. Se amesteca totul cu o lingura pana cand aluat devine uniform apoi se framanta la mana, va rezulta un aluat usor de lucrat, daca il apesi cu degetul aluatul revine, atunci e gata. Punem si cele 2 lg de ulei si mai framantam putin. Formam painica, o crestam, o ungem cu ou batut, galbenus sau apa. Se introduce tava cu aluatul la cuptorul preincalzit, se coace timp de aproximativ 30-40 de minute la 180 ° depinde de cuptor, eu am electric, am pus la180° treapta 3 cu ventilatie si dupa 25 min a fost gata, la treapta 2 fara ventilatie poate ca se tine mai mult si nu iese asa rumena deasupra dar a iesit foarte buna. Cand am scos-o am uns-o cu putin ulei si i-am pus susan, ca sa nu se intareasca coaja putem unge cu apa in loc de ulei. Coaja a fost foarte buna si crocanta unsa cu ulei, painica buna dar parca se simte bicarbonatul, eventual folosim doar praf de copt. Painea fara drojdie se taie mult mai bine dupa ce  se raceste.  Nu lasa painea la copt mai mult de 50 de minute, pentru ca se va usca. Facem testul cu scobitoarea, cand e gata o scoatem si o ungem cu apa sau ulei, aluatul se poate amesteca cu seminte de in, susan, floare sau chimen. 






Niciun comentariu: