Faceți căutări pe acest blog

marți, 23 martie 2010

Fursecuri cu nuca






























Cea mai buna reteta de fursecuri, minunate, compozitia chiar daca e moale se intateste la rece iar fursecurile ies moi si pufoase, se fac gramajoare, bilute nu foarte mari ca se vor aplatiza la cuptor si se lipesc intre ele. Modelul cu mileurile trebuie incercat la alt aluat de fursecuri care e mai gros decat asta. Se pune mileul peate aluat si se da cu facaletul, iese modelul pe ele

Ingrediente:

250 g nuca
250 g faina
250 g zahar pudra
250 g unt
1 ou

Mod de preparare:

Nuca se da putin la cuptor sa se rumeneasca. Se macina nucile la masina sau blender si se lasa untul la temperatura camerei. Daca nu aveti zahar pudra cumparat il rasniti si apoi il cantariti sa aibe 250 g. Untul inmuiat se freaca spuma cu mixerul. Ca sa iasa mai pufoase batem si oul spuma. Se incorporeaza treptat cate putin din faina ou si zahar si se amesteca cu mana. La sfarsit adaugam si nucile. Se tine compozitia la frigider pentru 15 minute, apoi se formeaza fursecurile cu mana si se pun in tava tapetata cu hartie de copt. Se baga la cuptorul incalzit la foc sus jos cu ventilatie la 150-180° pentru 15 minute. Cand se rumenesc pe margini se verifica cu scobitoarea si se scot daca sunt gata. Eu am folosit 1/2 din cantitati si mi-a iesit aproape o tava. Mi-au placut mai mult gramajoare rotunde dar mai mari chiar daca cand se baga la cuptor se lasa mult si se lipesc intre ele dar imi pac ca raman groase si sunt moi la mijloc, nu-mi plac sa fie subtiri si crocante.

Reteta de la Florentina Craciun

Niciun comentariu: