Faceți căutări pe acest blog

marți, 23 martie 2010

Saratele






















Varianta I, reteta buna

Ingrediente:

250 g faina
200 g branza rasa de oaie
125 g unt
2 oua
1 lingura de ierburi
susan
chimen
mac

Mod de preparare:

Se framanta un aluat din faina, untul taiat cubulete, branza rasa, 1 ou, condimentele, si se tine 1 ora la frigider in folie alimentara. Se intinde o foaie potrivita din care se taie diverse forma, spirale, bucati de aluat rasucite sau pur si simplu fasii normale. Eu am umplut o parte din aluat la mijloc cu putin cascaval sau branza frecata cu unt, , am rulat-o si apoi am taiat felii. Se ung toate saratelele cu o pensula inmuiata in ou batut si se presara dupa gust mac, chimen sau susan. Merg de minune cu un pahar de bere rece dar noi le-am papat alaturi de un sprit.

reteta mea, am facut-o

Varianta II, reteta buna

150 gr unt gras
350 gr telemea veche de oaie
500 gr faina
2 oua
100 gr smantana grasa
1/2 lgt turmeric pentru culoare
de uns: un ou batut, mac, chimen, susan

Dam pe razatoarea mare branza si untul rece apoi le punem in bol impreuna cu faina amestecata cu turmericul, ouale si smantana. Se poate folosi branza din aceea sfaramata de la tarani. Amestecam ingredientele cu mixerul sau cu mana pana formam un aluat pe care-l inpartim in doua. Veti obtine un aluat mai moale usor de modelat.Se inveleste in folie alimentara si se da la rece pana la momentul pregatirii. Intindem pe blatul infainat o foaie de 5 mm, presaram putina faina si taiem fasii de 1 cm. Se pun in tava tapetata cu hartie de copt, se ung cu ou batut si presaram seminte. Se coc 15-20 min la 180 de grade pana se rumenesc usor deasupra. Mie imi plac mai subtirele ca sa fie mai crocante. Se mai pot face si rasucele din aluat. Eu am pus 100 gr unt si 40 untura. Am incercat-o.

reteta de edithskitchen.ro


Varianta III de incercat:

480 gr faina
160 gr untura de porc
150 gr telemea veche de oaie sau cascaval
20 gr drojdie proaspata
1 lgt zahar
un praf de sare
200 ml lapte gras
1 ou
chimen

Drojdia se freaca cu zaharul bine, se adauga sarea si laptele. Se framanta untura cu faina si cascavalul ras apoi se inglobeaza laptele cu drojdia in cantitati mici pana obtinem un aluat tare ce nu se lipeste de mana. Pudram planseta cu faina si lasi aluatul sa se odihneasca 30 min .Se taie o bucata si se intinde in foaie de 5 mm. Se taie diferite forme, se ung cu ou batut si pui chimen. Se dau la cuptor sa se rumeneasca.

reteta de pe gustos.ro


Niciun comentariu: