Faceți căutări pe acest blog

marți, 23 martie 2010

Tarta de mere si vanilie









Pt. blat:-

250 g faina- 1/2 plic praf de copt- 140 g zahar ( eu am pus cam 120 g )- un ou- 140 g unt- putina sare

Se framanta un aluat, se inveleste in folie transparenta, se da la rece, pentru cel putin 30 min.1 kg mere se caleste cu zahar dupa gust, o vanile si putina scortisoara;Pt. crema:- 2 plicuri praf de budinca de vanilie- 400 ml sampanie sau vin alb- 400 ml lapte- zahar dupa gustSe prepara o budinca de vanilie, cum scrie pe plic, dar din aceste cantitati, ca sa iasa mai tare. Laptele si vinul sa fie la aceeasi temperature, le-am amestecat, si am avut 800 ml lichid, la doua plicuri de budinca.O tava de tarta, de 26 , se unge si se imbraca cu foaia de aluat, inclusiv marginile.Se lipesc bine marginile sa nu cada la copt.Se baga aluatul pentru 15 min la cuptor.Se scoate, se presara cu pesmet ( eu am facut pesmet din cateva piscoturi, se poate si din biscuiti ), se pun merele calite, crema de vanilie, si se baga la cuptor pentru aprox.45 min.Se orneaza dupa preferinte.

Niciun comentariu: