Faceți căutări pe acest blog

duminică, 21 martie 2010

Sarmalute in foi de vita















Pentru umplutura :


1 kg carne tocata de porc sau amestec porc si vita
4 linguri de orez (100 gr)
1 cescuta sau 1/2 cescuta apa fiarta
1 legatura de marar
1 legatura patrunjel optional
3 cepe zdravene, puteți pune și rosie
pasta de tomate dupa gust 1-2 linguri
1 ou mare
½ l bors
Boia dulce
Slanina afumata
Foi de dafin
Vegeta sau condimente pentru sarmale
Sare
Piper boabe
un praf de curry
45 foi de vita
cimbru
Kaizer dacă doriti
marar uscat daca aveti
Smantana sau iaurt gras

Pentru sos :

1 ceapa mica
1 morcov mic optional
400 gr rosii proaspete sau conserva
Bulion 2 lg
Condimente
Ulei

Mod de preparare:

Se oparesc frunzele de vita cu borsul care a dat in foc. Eu pastrez cate 10 frunze de vita rulate in sticlute de jumatate de litru, cu dopul bine inchis sau congelate. Ceapa curatata si spalata se toaca marunt si se caleste in putin ulei incins pana devine aurie. Se adauga orezul si se mai caleste 1 minut dupa care se pune curry, boia si aproximativ 2 linguri de bulion. Carnea se amesteca impreuna cu orezul, ceapa, oul, apa fiarta, mararul tocat, putina slanina taiata cubulete, cimbru si condimente. Daca vreti sa nu iasa prea grase puteti pune slanina doar printre sarmale. Pastrati niste marar pt fiertura. Apa se pune pentru a nu se intari carnea la fiert. La 1 kg și 200 gr am pus o cescuta de apa fiarta. Se amesteca foarte bine pana se face ca o pasta. Se taie nervura groasa a frunzei de vita, se pune carne pe marginea frunzei si se infasoara sarmalele. Daca v-au mai ramas frunze oparite se pun intregi pe fundul oalei si peste sarmalele de deasupra. Se aseaza sarmalele peste frunze si se pun intre ele foi de dafin, boabe de piper, coasta, kaizer, cimbru si cateva cubulete de slanina. A nu se pune foarte multa slanina in compozitie si printre sarmale pentru ca ies prea grase. Pentru sos : Dacă alegeți sa faceți sosul nu veti regreta însă dacă va grăbiți atunci puteti pune în oala doar apa fiarta in care ați dizolvat bulion, marar si condimente, apa sa depășească sarmalele cu doua degete. Pentru sos calim ceapa tocata, adaugam morcov ras, rosii tocate, bulion, condimente si ca sa iasa mai finuț îl blenduim. Dizolvam sosul în apa fiarta si punem peste sarmale. Spre sfarsit punem puțin bors și lasam sa scada. Se da oala de lut la cuptor sa scada si spre sfarsit se adauga putin bors 1/2 cana si marar. Se potriveste de sare si se inchide focul. Se servesc cu multa smantana. Din aceste cantitati ies aproximativ 40 de sarmale potrivite. La fel de gustoase sunt si cu stevie, frunzele de vita trebuiesc oparite cu bors inainte. Eu am calit un morcov ras fin dupa care am adaugat bulionul si niste condimente pt culoare, boia si curry dupa care le-am pus in oala. Eu n-am taiat nervura pentru ca frunzele erau foarte fragede. Se pot folosi si frunze se stevie dar acestea merg si fara sa fie oparite pentru ca sunt foarte subtiri. Daca va ies prea multe se pot congela o parte din ele în casolete gata pregatite fără a fi fierte înainte. 

1) Grozave : 1 kg și 200 gr spata de porc tocata cu putina grăsime
 2 cepe rosii mari și 2 albe - 500 gr în total
 5 lg orez Panzani pentru pilaf
 1 leg marar si 1 leg patrunjel
 1 catel usturoi zdrobit pt gust pe care îl scoatem după calire
 2-3 lg mari pasta de tomate concentrata
 1 cescuta apa fierbinte
 4 lgt vegeta
 2 lgt cimbru
 1 lgt boia
 1 lgt curry
 1 vf lgt curcuma
 Sare dacă mai trebuie
 N - am pus slanina in compozitie 
Jumatate coasta afumata, vreo 100 gr slanina printre sarmale, câteva felii kaizer

Au iesit vreo 40 sarmale, 22 folosite și restul la congelator. Frunze vita la fund si deasupra, piper boabe, foi dafin, marar, pătrunjel, cimbru si afumatura printre sarmale. Am calit o ceapa, morcov ras, 1 lgt boia, 2-3 lg bulion peste, 2 lgt vegeta, am dizolvat apoi in apa și 3 lg bors și am pus peste sarmale. Am acoperit cu fze vita și tije de mărar. O ora la 200 grade în oala de lut acoperita și apoi descoperita încă o juma de ora - o ora la 150 de grade.


Pofta buna!

Niciun comentariu: