Faceți căutări pe acest blog

duminică, 21 martie 2010

Ghiveci cu legume













Varianta I

Ceapa rosie
Ceapa alba
Morcov
Pastarnac
Fasole galbena si verde
Mazare
Porumb
Vanata
Dovlecel
Brocoli
Varza de bruxelle
Conopida
Patrunjel verde
Marar
Ardei gras rosu, galben, verde
Sos de rosii
Usturoi eu pun mai mult, aproape o capatana
1-2 cartofi
Fasole rosie
Ulei
Vegeta
Condimente
Foi de dafin
Piper boabe
Folosesc si legume congelate, sunt foarte bune

Mod de preparare:

Cantitatea legumelor este dupa preferinte. Cu cat folosim mai multe legume cu atat iese mai gustoasa. Se curata si se taie legumele dupa preferinta: bucati mai mici, potrivite sau felii doar ca dimensiunea lor trebuie sa fie cam aceeasi pentru a fierbe la fel Am taiat legumele cuburi mai mari (dovlecelul si vanata nu se curata de coaja).Eu toc ceapa marunt sau solzisori cativa catei de usturoi zdrobiti si restul facuti un mujdei. Am folosit si aparatul pentru a le da o forma deosebita Am calit ceapa in uleiul incins apoi am adaugat pe rand  legumele calind dupa fiecare. Adaugam apa fiarta sa le acopere si le lasam sa fiarba. Punem condimente si verdeata. Cand au fiert pe jumatate varsam continutul intr-o tava si dam la cuptor. Separat facem un sos de rosii : pasam rosiile proaspete sau le tocam mai marunt, le fierbem impreuna cu ceva condimente pana scade la jumatate, adugam pasta de rosii si il punem la sfarsit cand au fiert legumele Facem un mujdei de usturoi din usturoiul putin pisat, frecat cu sare, amestecat cu apa calda si aruncat peste mancarica inainte sa inchidem focul cu 5 minute. Le mai lasam un pic sa se inprieteneasca si adaugam verdeata.

Varianta II

Legumele se amesteca impreuna cu condimentele si putin ulei de masline, se tin acoperite la rece ceva vreme dupa care se dau la cuptor pe folie de pergament sau in tava fara a folosi apa.

Niciun comentariu: