Faceți căutări pe acest blog

duminică, 21 martie 2010

Zacusca de vinete ca la bunica

























Zacusca ca la bunica, reteta mea e cea mai buna, nu ca ma laud dar incercati-o sa vedeti

Timp de preparare: 8 ore

Ingrediente legume proaspete:

5 kg vinete negre bine coapte
3 kg gogosari rosii sau ardei capia rosii
1 kg ceapa
½ litru ulei pana la 1 l de buna calitate
1 borcan pasta tomate concentrat de 800 gr sau 1080
1 plic foi de dafin
 boabe de piper
 sare mare

Ingrediente legume congelate:

1 pachet de 1.500 gr vinete cantarite congelate ( 1 kg recantarite decongelate dupa ce le-am scurs)
1 pachet de 850 gr ardei copti fara cotor si seminte cantarite congelate (750 gr ardei capia cantariti dupa decongelare cu tot cu zeama lasata
300 gr ceapa, doua cepe mari
350 ml ulei de buna calitate
250 gr pasta concentrata de tomate sultan sau olimpia de 24%
1 lgt rasa si 1/2 de sare mare de muraturi
vreo 6 foi mari de dafin
piper boabe

Mod de preparare:

Se coc vinetele si gogosarii . Peste gogosarii copti se pune sare si se acopera cu un prosop pentru a se curata mai usor. Ceapa curatata se da prin masina de tocat. Vinetele se curata si se pun la scurs . Gogosarii se curata si ei si li se scot semintele. Se dau prin masina de tocat vinetele bine scurse si gogosarii cu tot cu zeama. Oala in care se va pregati zacusca trebuie sa fie bine spalata, clatita si uscata. Se va aseza pe o tabla si nu direct pe flacara pentru a nu se prinde de fundul cratitei. Se inabusa ceapa in putin ulei. Ceapa trebuie putin gatita altfel se simte. Se adauga restul de ulei, vinetele, gogosarii, foile de dafin si boabele de piper. Se lasa la foc mic aproximativ 1 ora timp in care se amesteca in ea tot timpul. Se adauga si pasta de tomate (eu pun un pic mai mult de un borcan ) si se mai lasa un pic pe foc. Se adauga sare dupa gust si se da la cuptor sa scada si sa prinda o crusta deasupra ( in total vreo 2 ore). Borcanele si capacele se spala cu detergent, se clatesc bine cu apa fiarta si se scurg pe un prosop uscat. Borcanele si oala se vor opari inainte de folosire. Se scoate zacusca si se baga borcanele calde un pic in cuptor pentru a se evapora apa ramasa in ele. Se scoate cate unu, se aseaza pe cutite si se pune compozitie fierbinte fara a se murdarii gura borcanului. Se lasa spatiu de un deget si se strange bine capacul. Cine doreste poate pune borcanele umplute cu zacusca un pic la cuptor sa prinda o crusta dupa care se pun capacele. Se aseaza in paturi pana a doua zi cand se pun in camara. De preferat a se folosi sare mai mare pentru muraturi si nu vegeta. Punem putina zacusca in congelator si o gustam astfel ne dam seama daca mai adaugam sare, bulion sau ulei. Eu folosesc chiar mai mult bulion pentru ca imi place mai acrisor. Am facut si cu vinete si capia congelate, mi-a fost mai usor ca am muncit doar o zi in loc de doua ca sa stau sa le coc inainte. Din ingredientele congelate  mi-au iesit vreo 6 borcane de 400 si am muncit doar trei ore. Zacusca rezultata e buna dar parca nu se compara cu cea acuta din legume proaspat coapte.

Niciun comentariu: