Faceți căutări pe acest blog

duminică, 21 martie 2010

Ostropel de pui
















Varianta I clasica, grozava

Ingrediente :

1 pui intreg transat sau pulpe superioare
1 ceapa mare rosie
1 capatana de usturoi
ulei de masline si palmier
100 ml vin alb sau rosu
1 conserva de rosii cirio
1 lg pasta concentrata de rosii
1 cescuta de apa
1 legat patrunjel verde
1 vf cutit zahar
Foi dafin, coriandru
Condimente boia, sare, piper, vegeta, cimbru, curry, curcuma

Eu am folosit 6 pulpe superioare dar merg ft bine si ciocanelele. Condimentam carnea, o dam cu putin ulei de masline, o masam bine si o lasam o ora la temp camerei. Usturoiul se da prin presa o parte si restul zdrobit si taiat felii. Calim carnea in putin ulei si apoi o scoatem. In aceeasi tigaie mai punem putin ulei daca este nevoie calim jumate din usturoi apoi ceapa tocata cu 2 foi de dafin si coriandru. Stingem cu vin si lasam sa se evapore pana nu se mai simte mirosul de vin, punem rosiile, pasta de tomate, condimentam si punem inapoi pulpele in sos. Eu am mai folosit 1 cescuta de apa ca sosul era prea gros. Acoperim cu capac si mai lasam 15 min, cand e gata punem restul de usturoi macinat proaspat si patrunjel, inchidem focul si acoperim, astfel va ramane aroma de usturoi. Cu cat folosim mai mult usturoi cu atat e mai buna. Merge cu mamaliguta, orez sau paste.

Varianta II adaptata

Ingrediente:

500 g carne de pui (eu am folosit pulpe superioare dezosate)
1 ceapa zdravana
2 ardei grasi rosii sau capia
100 ml vin alb sec
1 capatana de usturoi ca sa iasa mancarea aromata
500 g rosii bine coapte
Cimbru
Foi de dafin
Condimente pentru pui
Piper alb
Putina vegeta
Sare
Patrunjel verde
Ulei de masline pentru calit
1 cana supa de pui

Mod de preparare:

Eu am condimentat mai intai carnea care a fost spalata si stearsa si am lasat-o la frigider pana la pregatire. Am taiat-o apoi bucati potrivite, am tocat ceapa marunt si ardeiul julien. Am incins o tigaie, am pus ulei la incalzit si am calit carnea pe toate partile.Am stins cu vin si am lasat la inabusit vreo 10 minute cu capac. Am scos puiul si am calit in grasimea lasata ceapa si apoi ardeiul. Am adaugat rosiile pasate la blender sau cine doreste tocate marunt, am pus si condimente, cimbrul proaspat tocat marunt, foile de dafin si restul de condimente. Se lasa un pic sa scada pentru 10 minute si apoi se adauga cana de supa fierbinte, puiul calit inainte, usturoiul o parte taiat felii si o parte zdrobit cu lama cutitului. Se mai fierbe aproximativ 20-30 minute pana fierbe carnea si mai scade sosul. Se serveste cu patrunjel verde si mamaliguta. Eu am facut si un piure de cartofi pe care l-am spritat sa arate mai bine. Am udat cateva forme cu apa rece, apoi le-am scurs si le-am uns cu putin ulei dupa care am pus mamaliguta. Se lasa cateva momente, apoi se pun sub jet de apa rece si se rastoarne pe farfurie.

Niciun comentariu: