Faceți căutări pe acest blog

duminică, 21 martie 2010

Ardei umpluti






















































































































































Timp de preparare: 1 h si 20 minute
Cantitati pentru 10 persoane (ies cam 15 ardei mari)

Ingrediente:

- 1 kg carne tocata amestec porc si vita
- 2 kg ardei grasi verzi si rosii
- 1 legatura marar
- 1 legatura patrunjel
- 2-3 cepe albe si rosii (una pentru sos)
- ½ kg rosii coapte sau 1 conserva
- bulion concentrat pentru sos si pentru umplutura,
- o cescuta de apa fiarta sau jumatate la 1 kg carne tocata, depinde cat de grasa e carnea
-curry, boia, putin cimbru si alte condimente pentru tocatura
-cateva foi de dafin
-vegeta, sare, piper
-1 morcov mic
-o mana de orez
-1 ou

Mod de preparare:

Se curata si se spala ceapa, se da prin masina de tocat carne sau se toaca foarte marunt, se opreste putina compozitie pentru sos si restul se caleste in ulei. Adaugam si orezul dupa ce am calit ceapa bine si la final punem condimente. Eu am folosit 1 lgt boia dulce, 1/2 lgt curry, cimbru si condimente la rasnita. Am pus 2-3 lg bulion in compozitie si am mai lasat cateva minute pe foc. Se opreste putina verdeata pentru final si restul se da prin masina sau se toaca marunt. Se amesteca carnea cu oul, verdeata, ceapa calita cu orezul, condimentele, si ½ cana de apa fiarta (apa face carnea sa nu ramana tare la fierbere). Se amesteca bine compozitia cu ajutorul unei manusi de unica flosinta sau cu o lingura de lemn. Bulion se pune dupa gust, compozitia trebuie sa fie frumos colorata dar și gustoasa. Se spala ardeii si se scurg. Li se taie frumos un capac cu tot cu codita care se va pune deasupra. Se curata de seminte si se umplu cu aceasta compozitie lasand putin loc. Se taie foarte putin din fundul ardeilor ca sa stea mai bine in picioare. Ca sa intre cat mai multa carne se inlatura cu lingurita si nervurile dinauntru si pe masura ce ii umplem se bat usor de masa. Calim ardeii pe toate partile dupa care ii scoatem si calim in uleiul ramas ceapa tocata si morcovul ras prin razatoarea mica. (cine doreste poate aduga si ½ lgt faina pentru un sos mai gros dar eu nu procedez asa). Ca sa nu iasa asa grasa mancarea puteti sa nu mai caliti ardeii si ceapa, s-o faceti mai light. Alta serie de ardei i-am facut in felul urmator : n-am mai calit ardeii doar ceapa si morcovul ras fin dupa care am pus peste 1 lgt boia, 1 vf lgt curcuma pt culoare si apoi rosiile tocate si bulion. Am varsat compozitia printre ardeii umpluti si apa fiarta peste. Verdeata multa si la cuptor.In aceeasi oala punem rosii taiate sau date prin masina dupa care asezam ardeii in picioare si le punem capacele cu codita. Se fierbe apa, se face un amestec cu pasta de rosii si se adauga peste ardei sa ii acopere putin. Se pun condimente, foi de dafin, piper boabe si se dau la cuptor sa scada la jumate. Se potriveste sosul de sare si daca este nevoie se mai adauga bulion. Inchidem focul si punem verdeata tocata. Se servesc fierbinti cu smantana sau lapte acru. Din 1 kg 300 mi-au iesit aproximativ 13 ardei potriviti, dintr-un kg 16 ardei mai micuți.

Pofta buna

Niciun comentariu: